Conditii contabile pentru a vinde produse sau servicii in strainatate

Daca ati gasit clienti peste granitele tarii, este semn bun pentru afacere: ati putea sa va extindeti activitatea spre teritorii unde puterea de cumparare este mai buna decat in tara! Dar inainte de a incheia un contract de servicii sau o tranzactie, daca aveti un posibil client din Uniunea Europeana, verificati daca firma va este inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari (R.O.I.). Citeste mai mult

Cum poti iesi dintr-o afacere?

In ultimul timp, politicile economice ale statului incurajeaza antreprenoriatul, eliminand si taxele de infiintare a unei firme. Asadar, este usor sa incepi o afacere, sa infiintezi chiar si un S.R.L., dar stii cum poti renunta la afacere daca nu obtii rezultatele asteptate sau esti obligat de vreo situatie neasteptata? Citeste mai mult

In ce conditii ai nevoie de un audit financiar si care sunt avantajele?

Efectuarea unui audit financiar inseamna examinarea unor informatii intr-un mod profesionist (adica un auditor financiar), iar exprimarea opiniilor se face in mod independent, in functie de anumite criterii de calitate. Opiniile se vor exprima in legatura cu situatia financiara si performantele entitatii care este audiata. Daca ai nevoie de un astfel de audit, noi oferim servicii de audit financiar, iar profesionistii nostri iti stau la dispozitie. Citeste mai mult

Cum se tine contabilitatea in cazul infiintarii unui PFA

Multe persoane aleg PFA ca forma de organizare pentru afacerea lor, pentru ca exista unele avantaje fata de infiintarea unei societati comerciale. Unul dintre principalele motive pentru care multi opteaza pentru acest gen de organizare este ca poti sa tii contabilitate pentru PFA fara sa ai neaparata nevoie de un contabil, insa cu toate acestea vei avea nevoie de sfaturi din partea unui contabil. Citeste mai mult

Calculul impozitului pe profit – amortizarea deductibila activelor reevaluate

Ne putem imagina urmatorul exemplu, pentru a intelege despre ce este vorba. In urma unei reevaluari a unei cladiri plus anexele aferente, se constata o crestere a valorii acesteia. Sa vedem ce gasim in noul cod fiscal in legatura cu amortizarea deductibila a activelor reevaluate. Pentru o interpretare corecta si pentru a afla mai multe detalii, este totusi necesar sa apelam la servicii de contabilitate. Putem face o comparatie cu perioada 2004-2009 si textul aferent din noul cod fiscal. Citeste mai mult

Cum se face recuperarea pierderii fiscale

La calcularea impozitului pe profit se considera si pierderea fiscala. Aceasta este o suma care se include in declaratia 101 si constituie pierderea anuala a unei firme, fiind influentata de cheltuielile deductibile si nedeductibile. Recuperarea se face din profiturile impozabile realizate in urmatorii 5 ani (consecutivi), la fiecare termen de plata, o data pe trimestru. In 2009 s-a stabilit ca numarul de ani sa fie 7, acest an fiind si cel din care se aplica (adica doar pentru pierderile inregistrate incepand cu acest an). Astfel, putem zice ca pierderea fiscala este pierderea inregistrata in ultima declaratie de impunere. Citeste mai mult

1 2 3